גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון בית ליסין - הזוג המוזר - הגרסה הנשית

ארכיון תאריך: 11 אוקטובר 2018 - 1 יוני 2019

משך: שעה וחצי

אף שמחזות של ניל סיימון זוכים בימינו לקיטונות של ביקורת עקב שטחיותם והמסרים השוביניסטיים הטמונים בהם, חזר תיאטרון בית ליסין לגרסה הנשית של אחת היצירות המצליחות של המחזאי, ולדברי המבקרים, הצליח לעשות ממנה ממתק של תיאטרון מבדר ומרנין.

היצירה המקורית, "הזוג המוזר", נכתבה באמצע שנות ה-60 ובמרכזה הוצבו שני גברים גרושים שנאלצים לחלוק דירה. באמצע שנות ה-80 חזר סיימון לנושא, אבל הפעם התאים את המחזה לשתי דמויות מרכזיות שהן נשים. וכך עקרת הבית פלורנס נפרדת מבעלה ועוברת לגור אצל חברתה, אוליב, אשת הקריירה ומגישת החדשות. הראשונה חולת סדר וניקיון, השנייה לא ממש מתייחסת לצד הפיזי והאסתטי של החיים. אבל אין להן ברירה – הן נאלצות להסתדר.

המבקרים חולקים שבחים נלהבים לשתי השחקניות הראשיות – מגי אזרזר וטלי אורן שיצרו צמד קומי מושלם, ומסכימים שהבימוי המדויק של רוני פינקוביץ' תרם לכימיה הקסומה שנוצרה בין השתיים. גם יותם קושניר וניר שטראוס, בתפקיד האחים המקסיקאים המחזרים אחרי שתי החברות, נהדרים ולפרקים אף מצליחים לגנוב את ההצגה.



"הנוסח העברי החדש של שלומי מושקוביץ מעניק למחזה מראה רענן ונותן לו להרגיש צעיר ורלוונטי יותר, אבל יותר מהכול, אלו השחקנים שאחראים לאורגזמת הצחוק שאליה הקהל מגיע". ניר סלונים, "מאקו"
"הכל מתחבר לערב בידור תיאטרוני מעורר ומהנה במיוחד". מרט פרחומובסקי, "עכבר העיר"

משתתפים: טלי אורן, מגי אזרזר, נעמה אמית, לירון בן ששון, לורין מוסרי, יותם קושניר, ניר שטראוס

מחזאי: ניל סיימון
תרגום: שלמה מושקוביץ
במאי: רוני פינקוביץ'

תפאורה: אלונה וינשטיין, רות מילר
תלבושות: אורן דר
מוסיקה: רן בגנו
תאורה: עדי שימרוני

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter